Wat is het Haags Matrozenkoor ?

Het Haags Matrozenkoor is een koor voor jongens vanaf 5 jaar. Iedere jongen in de Haagse regio die graag zingt, kan lid worden. Het koor geeft elk jaar concerten in binnen- en buitenland en treedt op tijdens belangrijke evenementen en in producties van bekende orkesten en koren. Bijzonder aan dit jongenskoor is niet alleen de klank, maar ook dat alle werken uit het hoofd worden gezongen, vaak ook nog eens twee- of driestemmig. In 2013 heeft het Haags Matrozenkoor zijn 85-jarig bestaan gevierd.

Een greep uit het programma:

• Matthäus Passion samen met diverse koren en orkesten zoals het Bachkoor Holland, het Residentie Bachkoor, het Koninklijk Concertgebouworkest en het Residentie Orkest o.l.v. Roy Goodman, Jos Vermunt en Peter Schreier
  • De Jonge Matthäus met jeugdtheater Stella
  • Benjamin Britten’s War Requiem
  • Zingen met de Sint in het Atrium
  • De Notenkraker van Tsjaikovski

Waarom is zingen in het Haags Matrozenkoor bijzonder?

• Spelenderwijs een hoog artistiek niveau bereiken o.l.v. dirigent Wouter Verhage
  • Gezelligheid en kameraadschap waardoor de matrozen vrienden voor het leven maken
  • Optreden met vooraanstaande dirigenten en professionele musici
  • Meezingen met de Matthäus Passion
  • Onvergetelijke buitenlandse reizen, de laatste jaren o.a. naar Bayeux, Praag, Wenen/Salzburg, Palma de Mallorca, St. Petersburg, Rome, Parijs/Brussel, Athene, Berlijn, Barcelona en Londen.