Beleidsplan.

Stichting Haags Matrozenkoor heeft een jarenlange traditie om koorwerken die geschikt zijn of bedoeld zijn voor jongenskoren, uit te voeren. Bijvoorbeeld de concerten van de Matthäus Passion, variërend in aantal, behoren tot het culturele erfgoed van dit jongenskoor in Den Haag.

Jongens die deze koorwerken willen zingen, zullen hierin artistiek worden opgeleid. Er zijn zangklassen waarin jongens zangles krijgen behorende bij hun zangniveau. Zanglessen zullen worden gegeven door professionele zangdocenten. Naast zanglessen wordt ook solfège gegeven.

Om hun zangtalenten verder te ontwikkelen krijgen de jongens de gelegenheid uitvoeringen te geven met professionele musici en dirigenten. De uitvoeringen zullen altijd toegankelijk zijn voor alle geïnteresseerden. Ook worden uitvoeringen gegeven voor ouderen in hun eigen omgeving.

Doelstelling

Stichting Haags Matrozenkoor heeft ten doel het geven van zanglessen aan jongens uit alle sociale lagen en wonende in de Haagse regio. Een tweede doelstelling is het onder de aandacht brengen van koorwerken door het geven van opvoeringen die door eenieder tegen een geringe vergoeding toegankelijk zijn.

Tot dit doel van de stichting behoort expliciet niet het doen van uitkeringen aan hen die deel uitmaken van het bestuur van de stichting.

De stichting beoogt het culturele algemene nut en heeft geen winstoogmerk.

De stichting tracht haar doel onder meer te bereiken door:

• Het geven van concerten in binnen- en buitenland.
  • Het meewerken aan concerten in binnen- en buitenland.
  • Het uitgeven van de bij uitvoeringen behorende teksten.
  • Goed bereikbaar voor jongens te zijn door een centrale ligging van de repetitieruimte.
  • Goed bereikbaar voor bezoekers van concerten te zijn door opvoeringen te geven in bekende ruimten die gelegen zijn op een centrale plaats in Den Haag.
  • Het verwerven van fondsen en deze ter beschikking te stellen van het koor binnen het kader van de doelstelling.
  • Het samenwerken met organisaties die een deels of geheel gelijkwaardig of aanverwante verwante doelstelling hebben.